Forum Stats Test Link Test Link Test Link Test Link
Makaleler » Reyhani - Paradır
Başlık: Reyhani - Paradır
Yazar: admin
Tarih: 2017-07-26 12:30
Yorumlar: (0)
Rated 0/5 (0%) (0 Votes)

REKLAMLAR

Köyümden... Gönlümden...

Aşık Reyhani Ağabey Erzurum'da yapılan bir aşıklar şöleninde sahneye çıkıyor ve para şiirini-türküsünü söylüyor.
Şiir şöyle;

“Her nere gittimse nasıl ettimse,
Baktım gördüm başta gelen paradır.
Tellalın yanına şöyle sokuldum,
Duydum ağzındaki ilan paradır.


Yorulmuş öküze tekme attıran
Totoda tam on üçü tutturan
Hakime savcıya kaş göz ettiren
Avukatta olan plan paradır.


Bir ölünün cemaati az ise
Mutlak parası yok harçlığı kısa
Bir ölünün cemaati çok ise
Ölen insan değil ölen paradır.


Parasız insana söz mü verirler
Yol mu gösterirler hız mı verirler
Keloğlan’a saçlı kız mı verirler
Paşanın kızını alan paradır.


Gönlümün gözüne bakan geliyor
Tesbihine püskül takan geliyor
Fesini bir yana yıkan geliyor
Ramazanda hafız olan paradır.


Fakiri bilirim lafta bulunur
Korkusundan hep hilafta bulunur
Camide de arka safta bulunur
İmamın sağında kılan paradır.


Aşık Reyhani’yim söz mü çalarım
Elli mi çalarım yüz mü çalarım
Perde inletir de saz mı çalarım
Unutma ki sazı çalan paradır.


Bunu kuliste dinleyen bir başka aşığımız sahneye çıkıyor "biraz önce sahnedeki sizin aşığınız, hemşehriniz dünyada her şey paradır dedi. Bakalım her şey para mıymış, bir de benden dinleyin " diyor ve o da "dünyada her şey imandır, Kur'an'dır" diye söylüyor.


"Benim üç katım alkış aldı" diye anlatıyor Reyhani Ağabey ama kızmış da tabi. Ertesi gün ödül töreni var, şöleni düzenleyenler aşıklara ne verelim diye Aşık Reyhani Ağabey'e soruyorlar. Türkiye'nin muhtelif yerinden aşıklar gelmiş. Reyhani Ağabey kendine çatan aşığa kızgın. Diyor ki "Gelen aşıklara zarf içinde şu kadar para verin, şu aşığa da para falan vermeyin, kızar, ona da bir Kur'an-ı Kerim verin."


Ertesi gün sahnede aşıklara zarfları veriyorlar, o aşığa da Kur'an-ı Kerim.


Aşık;
-Bu ne?
-Kur'an-ı Kerim.
-Bana niye zarf yok?
-Siz "her şey para değil, iman Kur'an" dediniz ya o yüzden. Para verince kızarsınız diye.
- Bana ne gardaş, bizim evde bundan çok var, bana da zarf verin..

İnşallah devamı bir başka zaman.. 

Görüntünün olası içeriği: bitki, çiçek, ağaç, gökyüzü, açık hava ve doğa
Hahaha
Yorum Yap
Yorumlar
Karaaslan Yalçın Çok yaşayın hocam... Günaydın. 
Yanıtla
1
4 saat
Yönet
Ertuğrul Şakar Teşekkürler
Yanıtla
1
3 saat
Yönet
Abdulkadir Cayir hayirli sabahlar gardasim
Yanıtla
1
3 saat
Yönet
Kenan Demirel Eyvallah abi gönlünüzce sağlık.
Yanıtla
1
3 saat
Yönet
Zülfikar Yapar Kaleli Fakiri bilirim lafta bulunur
Korkusundan hep hilafta bulunur
Camide de arka safta bulunur
...Daha Fazlasını Gör
Yanıtla
1
3 saat
Yönet
Reşat Gürel Arkası yarınlara hasret kalmıştık.
Yanıtla
1
3 saat
Yönet
İsmail Gül Allah rahmet eylesin kabri nur mekanı cennet. Teşekkürler paylaşımınız için.
Yanıtla
1
3 saat
Yönet
TC Mahir Özel Sizden her güne bir ders
Bizde her gün bir heves..


Minnet ve şükranla Üstadım Mehmet Ali Bey..

Varlığınız daim olsun inşallah..
Yanıtla
1
3 saat
Yönet
Muhib Eminoglu RAHMETLİ REYHANİ AĞABEY ESOGÜ HASTANESİ ÜROLJİ BÖLÜMÜNDE BİR KAÇ GÜN MİSAFİRİMİZ OLDU... GÜNÜN BİRİNDE ÇİÇEĞİ BURNUNDA HEMŞİRE HANIM REYHANİ AĞABEYE ;AMCA TABURCU MUSUNUZ? REYHANİ AĞABEY HAYIR HANIM KIZIM ALAYCIYIM CEVABINI VERİNCE HEMŞİRE HANIM DONAKALMIŞTI...
RAHETLİ REYHANİ AĞABEY, EDEBİYAT CAMİAMIZDAN EBEDİYETE GÖÇ EDENLER, GEÇMİŞLERİMİZ VE ULU VATAN ŞEHİTLERİNİ SAYGIYLA,RAHMETLE ANIYORUM...
NUR İÇİNDE DİNLENSİNLER...
DEĞERLİ AĞABEY KALKAN BEYEFENDİYE DE PAYLAŞTIĞI GÜZELLİKLER İÇİN TEŞEKKÜR EDER KENDİSİ VE SAYFA MİSAFİRLERİNE ENGİN SAYGILAR SUNARIM...
SELAMETLE...
Yanıtla
3
3 saatDüzenlendi
Yönet
Dursun Ali Yağcı Allah hafızana guç kuvvet versin.Gönlüne diline sağlık.
Yanıtla
1
2 saat
Yönet
Mustafa Bilir Var olasın
Yanıtla
1
2 saat
Yönet
S Ayça Uzun Teşekkürler Hocam.
Yanıtla
1
1 saat
Kaldır
Erdane Burçakoglu Bu bendeki Aşk olmasa demiş . Aşık Veyselimiz de .
Henüz yorum yapılmamıştır.